DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 


 
 
 
 
 
 
Pravidla
 
(pravidla TTM popisují obecná pravidla arsoftu) KAŽDÝ HRÁČ MUSÍ MÍT DOSTATEČNOU OCHRANU NA OČI !!! Brýle musí vydržet střelbu z nejsilnější používané zbraně. Brýle se nikdy nesundávají (ani na mrtvolišti). Útočník nenese žádnou zodpovědnost za případné zranění očí. Střelba mimo bojovou akci a zvláště a na mrtvolišti je PŘÍSNĚ ZAKÁZÁNA !!!

Při hře jsou povoleny pouze airsoftové zbraně (manuály, elektriky, plynovky) a výbušniny (viz. níže). Je zakázán fyzický kontakt s nepřítelem ((bojová umění, strkání (do vody, ze srázů atd.), chladné zbraně,...)).

Každý zásah (kuličkou, střepinou granátu,...) se rovná "smrti", existuje několik výjimek: zásah do zbraně a helmy neplatí. Podle dohody i tzv. "friendly fire" - nechtěný výstřel na spolubojovníka (zpravidla platí jako "smrt" spolubojovníka).

Pokud se dva hráči navzájem zasáhnou ve velice krátkém okamžiku a je sporné, kdo byl vyřazen jako první, považují se za "mrtvé" oba dva střelci.

Pokud zasažený ucítí, uvidí, nebo uslyší, že byl zasažen, okamžitě hlasitě zakřičí "dostal" (tak nahlas, aby to slyšel útočník, který dotyčného zasáhl) a se zdviženou rukou, zbraní nad hlavou a KRYTEM NA OČÍCH odchází na předem smluvené místo, které musí být dostatečně daleko od centra boje. Aby nedošlo při určité situaci k narušení hry, tak zasažený setrvá určitou dobu na určitém místě (tento způsob ale není zcela bezpečný, jestliže se při hře používají "granáty"). Pokud zásah nezaregistroval a útočník si je přesnou střelou jistý, zasažený je považován za "mrtvého". Jestliže zasažený viděl kam střela dopadla, oznámí to útočníkovi a pokračuje se ve hře. Ale platí zde pravidlo že ten kdo střílí má vždy pravdu. Zasažený hráč u sebe může mít i reflexní vestu nebo obvaz kterým si obváže hlavu pro zdůraznění, že je vyřazen z boje. Zasažený musí počítat v zápalu boje i s dalšími zásahy i když je už po smrti, toleruje tak nepřítele, který ho jakýmkoliv způsobem nezaregistroval. Zasažený člen se nikdy nedohaduje. Platí zde další smluvené pravidlo: "Někdy se při zásahu soupeře stane, že to soupeř nezaregistruje. Pokud je to na takovou blízku, že se to dá vyřešit pouze mezi těmito hráči, hráč soupeře upozorní a soupeř opustí bojiště jako "mrtvola" – bez hádání! Pokud je to na větší vzdálenost a sám střelec si není jistý zásahem soupeře, tak jej neupozorňuje. Sám totiž ví že soupeř zásah opravdu necítil jinak by se čestně přiznal. Proto se na tyto větší vzdálenosti ani nedohaduje a zároveň tím nekazí hru ostatním spoluhráčům a protihráčům.Bez problému a s dávkou tolerancí vzniklou situaci přehlídne a snaží se dál řešit své povinnosti a rozkazy. Tímto jednáním zbytečně nevyvolává hádky a spory týkající se zásahu a sám ví, že se to může stát i jemu"

Jestliže se útočník dostane k "oběti" dostatečně blízko (připlíží se, v budovách, atd.), může oběť vyřadit dotykem ruky nebo zbraně ( platí jen dotyk hlavy a trupu těla).

"Mrtví" již nemohou zasahovat do boje (radit spolubojovníkům, půjčovat jim výstroj nebo výzbroj, dělat živé štíty,...). Pokud spolubojovník usiluje o část výstroje nebo výzbroje (zásobník, zbraň, granát, čutoru s vodou, atd.) od "mrtvého", může si ji vzít pouze za předpokladu že "mrtvola" zůstala ležet na stejném místě kde byla zasažena. Jestli má zasažený zájem zůstat na místě (libovolnou dobu), kde byl zasažen, záleží čistě na něm.

Každý hráč má právo se vzdát a pokud tak učiní, bude považován za "mrtvého" a platí pro něj stejná pravidla.

Je zakázáno používat jakékoliv chemické či biologické prostředky, které mohou trvale nebo dočasně poškodit zdraví

Jako výbušniny nebo "granáty" se může používat pouze volně prodejná pyrotechnika (pirát; mega> ať už holá nebo obalená vhodným materiálem (sádra, plastelína, atd.). Zakázán je kov, sklo, střelný prach apod. Pokud stojí hráč do 3m od centra výbuchu, nebo jej zasáhne "střepina granátu" je považován za "mrtvého". (Jestliže "granát" vybuchne v místnosti 3x3m a menší, jsou všichni hráči v této místnosti "mrtví"). Pro zásah "střepinou" platí stejná pravidla jako pro zásah BB.

V průběhu hry nesmí být žádný člen pod vlivem omamných látek ani je užívat

Komunikace mezi hráči není nijak omezena.

Je zakázáno střílet a mířit na civilní osoby nebo zvířata.

Pokud některý z hráčů spatří v bojové zóně civilistu okamžitě to hlasitě zakřičí a hra se dočasně pozastaví. Během pauzy se nesmí nikdo pohybovat, není dovoleno dobíjet a komunikovat. Po odchodu civilisty z bojové zóny se beze změn pokračuje ve hře.

Při velkém výskytu civilistů, vážnému zranění hráče, zásahu policie, apod. hra končí.

Bojiště zůstává stejné jako před naším příchodem.(bez odpadků, nástrah apod.)

Každý hráč musí dodržovat zmíněná pravidla a hrát fair-play.

 
 
 
Airsoft pojmy
 
AEG=Automatic Electric Gun
 
AEP=Automatic Electric Pistol
 
BlowBack= U plynovek nebo u Automatek umožňuje zpětného rázu při střelbě
 
Hop-Up=zařízení, udělující kuličce zpětnou rotaci, který narovnává balistickou křivku a podstatně zvyšuje dostřel
 
CQB=Close Quarter Battle
 
Kolimátor=Má podobnou funkci jako optika akorát že nepřibližuje.Ve vnitř je laser ve tvaru X nebo + a je snašší zaměřování.
 
Semi/Auto=Mody střelby jednotlivé rány/střilení dávkou (neboli ratatata!!)
 
Točák=Zásobník s větší kapacitou,kterou umožňuje dlouhé pérko zatočené v zasobníku ktere se točí pomocí točení kolečka
 
Tlačák=Zásobník s menší kapacitou nemusí se dotáčet a nechrastí

 
 
Znaky
 
 
 
http://airsoftbolatice.wz.cz/images/signaly2.jpg